Tuesday 12 September 2017

Sauda Handelssystem


Orientierungsidentifikation. Indien bildet den größten Teil der subkontinentalen Landmasse von Südasien, ein Gebiet, das es mit sechs anderen Ländern, einschließlich Nepal, Pakistan und Bangladesch teilt. Er hat sehr variable Landschaftsformen, die von wüsten Ebenen, tropischen Inseln und einer ausgedörrten Wüste bis zum höchsten Gebirge der Welt reichen. Lage und Geographie. Indien, auf dem südlichen Subkontinent Asiens, ist im Nordwesten von Pakistan im Norden durch China und Tibet, Nepal und Bhutan im Nordosten durch Bangladesch und Burma (Myanmar) und im Südwesten und Südosten durch den Indischen Ozean begrenzt Inselrepubliken Sri Lankas und die Malediven im Süden. Abgesehen von kleinen Teilen des Landes, die derzeit von chinesischen oder pakistanischen Streitkräften besetzt sind, beträgt das Gebiet der Republik Indien 1.222.237 Quadratmeilen (3.165.596 Quadratkilometer). Demographie. Die Volkszählung von 1991 zählte 846.302.688 Einwohner, darunter 407.072.230 Frauen, und 217 Millionen Menschen als Stadtbewohner. Mit einer Bevölkerungswachstumsrate von 17 auf 1 000 im Jahr 1998 erreichte die nationale Zahl im Mai 2000 eine Milliarde. Die Lebenserwartung in der Volkszählung von 1991 betrug sechzig Jahre, und im Jahr 1997 wurde geschätzt, dass fast 5 Prozent der Bevölkerung im Alter von 65 Jahren oder älter waren. Die Bevölkerung ist nach wie vor primär ländlich, 73 Prozent der Bevölkerung leben 1997 außerhalb der Städte und Gemeinden. Im Jahr 1991 waren die Städte Bombay oder Mumbai (12.596.243), Kalkutta oder Kolkata (11.021.915), Delhi (8.419.084), Madras oder Chennai (5.421.985), Hyderabad (4.253.759) und Bangalore (4.130.288). Sprachliche Zugehörigkeiten. Es gibt vier große Sprachfamilien, jede mit zahlreichen Sprachen. Indo-Aryan, ein Zweig der indoeuropäischen, deckt die nördliche Hälfte des Landes, und die dravidische Familie umfasst das südliche Drittel. In den mittleren Regionen wird eine Anzahl von Stammessprachen der Munda oder Austroasiatic Familie gesprochen. In den nordöstlichen Hügeln werden zahlreiche Tibeto-Burman-Sprachen gesprochen. Symbolismus. Die Nationalflagge, die 1947 angenommen wurde, ist eine Trikolore des tiefen Safrans, weiß und grün, in den horizontalen Bändern (mit Grün an der Unterseite). In der Mitte des weißen Bandes ist ein blaues Rad, das Chakra. Die auch auf der Löwenkolonne des Kaisers Asoka in Sarnath erscheint. Diese über 2.200 Jahre alte Schnitzerei ist auch ein nationales Emblem, das im Sarnath-Museum erhalten bleibt. Die Sandstein-Schnitzerei verfügt über vier Löwen Rücken an Rücken, getrennt durch Räder (Chakra, das Rad des Gesetzes), stehend über einem glockenförmigen Lotus. Die ganze Schnitzerei wurde einmal durch das Rad des Gesetzes überwunden. Die Nationalhymne ist ein Lied von Rabindranath Tagore im Jahre 1911 mit dem Titel Jana-gana mana. Der fast nutzlose Saka-Ära Kalender kann auch als ein nationales Symbol, angenommen im Jahr 1957 und immer noch oft verwendet offiziell neben dem gregorianischen Kalender. Geschichte und ethnische Beziehungen Emergence of the Nation. Indien hat eine Geschichte zurück Tausende von Jahren und eine Vorgeschichte gehen zurück Hunderttausende von Jahren. Es gab eine lange Phase der paläolithischen Jagd und Sammeln von Kulturen parallel in Zeit und Eigenschaften mit den paläolithischen Völkern Europas und Ostasiens. Dies wurde vor achttausend bis zehntausend Jahren durch die Entwicklung der ansässigen Landwirtschaftsgemeinschaften in einigen Gebieten verfolgt. In 2700 B. C.E. . Entstand die erste echt städtische Zivilisation im Industal und Westindien. Nach seinem Verschwinden um 1500 B. C.E. . Gab es eine verblüffende Vielfalt von fürstlichen Staaten und Reichen, klein und groß, auf dem ganzen Subkontinent und schuf eine lange Geschichte des Krieges und der Eroberung, die von ausländischen Invasionen und der Geburt einiger der weltweit größten Religionen unterbrochen wurde: Buddhismus, Jainismus, Hinduismus, Und Sikhismus. Trotz des Ausmaßes des Imperiums von Asoka (272232 B. C.E.) und des Mogulreiches (15261707) blieb es den letzten britischen Invasoren überlassen, ein vereinigtes Reich zu schaffen, das den größten Teil des Subkontinents während des letzten Jahrhunderts bedeckte. Indien wurde von der britischen Regierung nach 1858 durch einen Vizekönig und einen Rat regiert, obwohl mehrere hundert Fürstentümer weiterhin ein Maß an Unabhängigkeit aufrechterhalten. Der 1885 gegründete indische Nationalkongress wechselte langsam von der Position des Beraters und Kritikers für die britische Regierung, die Machtübertragung an indianische Politiker zu fordern. Im Jahr 1930 verabschiedete der indische Nationalkongress, angeführt von Jawaharlal Nehru und Mahatma Gandhi, eine Politik des zivilen Ungehorsams im Hinblick auf die Verwirklichung der vollen nationalen Unabhängigkeit. Es war ein langer Kampf, aber die Unabhängigkeit wurde 1947 erreicht, mit der Bedingung, dass vorwiegend muslimische Gebiete im Norden ein eigenes Land Pakistans bilden würden. Mohammed Ali Jinnah sollte Pakastanis erster Premierminister sein, während Nehru der Premierminister der Republik Indien wurde. Der Abzug der kolonialen Behörden, einschließlich der britischen Streitkräfte, war friedlich, aber die Spaltung von Pakistan verursachte eine massive Bevölkerungsbewegung und Blutvergießen auf beiden Seiten als Folge der kommunalen Leidenschaften. Ein Vierteljahrhundert später, spaltete sich der östliche Flügel von Pakistan von diesem Land, um das unabhängige Land von Bangladesch zu werden. Nationalität. Nationale Identität ist nicht eine große politische Frage regionale Identität und die Muttersprache scheinen wichtiger zu sein. Es gibt immer noch Millionen von Analphabeten, die sich kaum bewusst sind, dass sie Indianer sind, aber in ihrer Unterstützung chauvinistischer Regionalpolitiker lautstark sein können. So wurde Indien seit der Unabhängigkeit von sezessionistischen Kämpfen geplagt, die prominentesten waren eine Dravidistan-Bewegung im Süden, ein bewaffneter Kampf zwischen den Kaschmir-Muslimen für eine Vereinigung ihres Staates mit Pakistan, eine Khalistan-Bewegung unter den Panjabi-Sikhs und eine Guerilla-Bewegung sucht Unabhängigkeit für alle Naga-Stämme im Nordosten. Ethnische Beziehungen. Indien ist die Heimat von mehreren tausend ethnischen Gruppen, Stämme, Kasten und Religionen. Die Kasten und Unterbögen in jeder Region beziehen sich durch eine permanente hierarchische Struktur, wobei jede Kaste ihren eigenen Namen, ihre traditionelle Besetzung, ihren Rang und ihre eigene Subkultur besitzt. Stämme haben in der Regel keine Kaste Hierarchie, sondern haben oft ihre eigene interne hierarchische Organisation. Die pastoralen und forcierenden Stämme sind in ihrer inneren Organisation relativ egalitär. Indien ist kein Fremder für ethnische Konflikte, vor allem religiöse Kriege. Dennoch, in den meisten Teilen der indischen Ladenarbeiter in den wichtigsten Basar in Jaipur, Rajasthan. Land gibt es seit langem eine lokale intercentrale und intertribale Wirtschaft, die gemeinhin auf Tauschhandel oder den Austausch von Gütern und Dienstleistungen basiert, da dieses System ökonomische Notwendigkeiten zumindest teilweise erfüllt hat, ethnischer Konflikt häufig durch den gegenseitigen Nutzen gedämpft oder beherrscht worden ist Diese wirtschaftlichen Regelungen bieten. Urbanismus, Architektur und Raumnutzung In der Indus-Zivilisation von 2700 bis 1500 v. Chr. . Indien entwickelte eine der frühesten städtischen Gesellschaften in der Welt, zusammen mit einer umfangreichen Handelsökonomie, um sie zu stützen. Die ummauerten Zitadellen in einigen frühen Städten entwickelten sich zu aufwendigen Palisaden, Mauern und Gräben, um die Menge der eisenzeitlichen und mittelalterlichen Städte im weiten Teil des Landes zu schützen. Die Städte und Gemeinden sind von acht historischen Arten: (1) alte Pilgerstätten wie Madurai (2) lokale Marktstädte, ungefähr alle 20 Meilen (3) mittelalterliche befestigte Städte, wie Gwalior (4) alte und mittelalterliche Seehäfen, Wie z. B. Bharuch (Broach) (5) militärische Zentren, die zuerst von den Briten errichtet wurden, wie Pune (6) moderne Verwaltungszentren wie New Delhi (7) neue Industriezentren wie Jamshedpur und (8) große moderne Metropolen wie Bombay (Mumbai) und Kalkutta (Kalkutta). Architektur entwickelte unterschiedliche regionale Stile, die offensichtlich bleiben. Diese Stile spiegeln den relativen Einfluss der mittelalterlichen tamilischen Königreiche, der persischen und türkischen Eindringlinge im Norden, des portugiesischen und des britischen Christentums und aller charakteristischen Merkmale der religiösen Denkmäler des Jainismus, des Buddhismus, des Islam und des mittelalterlichen Hinduismus wider. Die Landschaft ist mit über einer halben Million Dörfern, und jede Region hat markante Formen der heimischen Architektur und Dorf-Layout. Heiligen Orte der verschiedenen Religionen sind häufig in Dörfern und Städten, aber die zahlreichen Wallfahrtsorte sind nicht unbedingt dort. Nahrung und Wirtschaft-Nahrung im täglichen Leben. Über die Hälfte der Menschen essen Reis als Grundnahrungsmittel, während der Rest auf Weizen, Gerste, Mais und Hirse bestehen. Es gibt also große geografische Unterschiede in der Ernährung. Ebenso grundlegend ist die Trennung zwischen denen, die Fleisch essen und denen, die vegetarisch sind. Muslime, Juden, Sikhs und Christen alle essen Fleisch, mit dem wichtigen Vorbehalt, dass die ersten drei Gruppen nicht verbrauchen Schweinefleisch. Unterkaste Hindus essen Fleisch außer Rindfleisch, während Mitglieder der höheren Kasten und alle Jains sind in der Regel vegetarisch, mit den meisten sogar Vermeidung von Eiern. Nahrungsmittel-Gewohnheiten an den zeremoniellen Anlässen. Jede Kaste, Stamm, Stadt, Dorf und Religion hat eine Bandbreite von traditionellen Zeremonien, die mit Begeisterung und breiter Beteiligung beobachtet werden. Die meisten dieser Zeremonien haben eine religiöse Grundlage, und die Mehrheit ist mit den Gottheiten des Hinduismus verbunden. Wirtschaft. Mit einem großen Teil der Bevölkerung in den ländlichen Gebieten (73 Prozent) ist die Landwirtschaft die größte Beschäftigungsquelle für Hunderte von Millionen Menschen, dh die Subsistenzlandwirtschaft auf winzigen Grundstücken, ob Eigentum oder Vermieter. In den meisten Teilen des Landes produzieren Bauern Bauernkulturen zum Verkauf in städtischen Märkten, und in einigen Gebieten sind Pflanzkulturen wie Tee, Kaffee, Kardamom und Kautschuk von großer wirtschaftlicher Bedeutung, weil sie Fremdwährungen einbringen. 1996 betrug das Bruttoinlandsprodukt (BIP) 380 und die BIP-Wachstumsrate lag zwischen 1990 und 1996 bei fast 6 Prozent. In diesem Zeitraum betrug die durchschnittliche jährliche Inflationsrate 9 Prozent. 1994 betrug die Staatsverschuldung 27 Prozent des BIP. Im Laufe der letzten halben Jahrhundert hat sich die Wirtschaft langsam erweitert, aber mit einer konstanten Rate auf der Grundlage einer breiten Palette von Branchen, einschließlich Bergbau. Großstädte wie Bombay gelten als Wohngebilde britischer Administratoren. Die Vereinigten Staaten waren der wichtigste Exportmarkt in den letzten Jahren und erhielten 17 Prozent der Exporte 1995 und 1996. Bekleidung, Tee und Computersoftware sind drei Hauptkategorien von Exporten in die Vereinigten Staaten. Grundbesitz und Eigentum. In einer auf Landwirtschaft basierenden Wirtschaft ist das Eigentum an Land der Schlüssel zum Überleben und zur Macht. In den meisten Teilen des Landes ist die Mehrheit der Anbaufläche im Besitz einer politisch dominierenden Kaste, die vermutlich eine mittelständische, nicht eine brahmanische ist. Allerdings haben die verschiedenen Regionen noch unterschiedliche Traditionen der Grundbesitz und der damit verbundenen Systeme der Landbesteuerung. Indien hat erst vor kurzem die letzten der ländlichen Leibeigenen gesehen, die jahrhundertelang in einigen Teilen des Landes einen Großteil der landwirtschaftlichen Grundarbeit versorgten. Es gibt immer noch zahllose landlose Lohnarbeiter, Pächter und Landwirte, die ihre ausgedehnten Länder vermieten und reiche Bauern, die ihre eigenen Betriebe arbeiten. Kommerzielle Aktivitäten. Indien hat viele Händler, Transportmittel, Importeure und Exporteure seit den Tagen der Indus Zivilisation viertausend Jahren gehabt. Seit dieser Zeit gibt es Marktplätze, und seit 2500 Jahren gibt es Münzen in Städten. In der modernen Zeit hat eine expandierende Investitionsszene, verbunden mit einer fortschreitenden Inflation, den Hintergrund eines umfangreichen Import - und Exporthandels. Die wichtigsten Industrien sind weiterhin Tourismus, Kleidung, Tee, Kaffee, Baumwolle und die Produktion von Rohstoffen in den letzten Jahren gab es einen Anstieg der Bedeutung der Computer-Software-Industrie. Russland, die Vereinigten Staaten, Deutschland und Großbritannien gehören zu den wichtigsten Importeuren indischer Produkte. Wichtige Branchen. Die moderne Infrastruktur wurde von der britischen Verwaltung im neunzehnten und frühen zwanzigsten Jahrhundert geschaffen. Das Land baut immer noch auf ein ausgedehntes Netz von Eisenbahnstrecken, einige davon elektrifiziert. Eisenbahnen sind ein Regierungsmonopol. Straßen, viele von ihnen ungeschnitten, insgesamt etwa 1,25 Millionen Meilen. Der erste Air-Service für die Postlieferung wuchs in Air India, die zusammen mit Indian Airlines, das interne System, im Jahr 1953 verstaatlicht wurde. In den 1980er Jahren eine Reihe von privaten Fluggesellschaften im Land entwickelt, während internationale Verbindungen von einer Vielzahl zur Verfügung gestellt werden Von ausländischen Unternehmen sowie Air India. Internationaler Handel. Die wichtigsten Handelspartner sind Russland, die Vereinigten Staaten, das Vereinigte Königreich und Deutschland. Politische Feindseligkeiten haben lange dafür gesorgt, dass der Handel mit den benachbarten südasiatischen Ländern nach wie vor minimal bleibt, obwohl es heute einen erheblichen grenzüberschreitenden Handel mit Nepal, Sri Lanka, Bangladesch und Bhutan gibt. Arbeitsteilung. Die Arbeitsteilung basiert auf dem Geschlecht. Alter trennt auch die sehr alten und die sehr jungen als Menschen nicht in der Lage, die schwersten Aufgaben zu erfüllen. Diese Jobs werden von Millionen von erwachsenen Männern und Frauen, die nichts zu bieten haben, aber ihre Muskeln getan werden. Jenseits dieser fundamentalen Spaltungen ist Indien einzigartig, das Kastenwesen als das alte und grundlegendste Prinzip der Organisation der Gesellschaft zu haben. Jeder von vielen Hunderten von Kasten hatte traditionell eine Besetzung, die seine Spezialität und normalerweise sein lokales Monopol war. Nur die Landwirtschaft und das Leben des Verzichts waren für alle offen. Soziale Schichtklassen und Kasten. Das Kastensystem ist aufwendiger als das in anderen Hindu - oder Buddhistenländern. Die Gesellschaft ist so zersplittert in Kasten, daß es zwanzig oder dreißig verschiedene Kasten innerhalb eines Dorfs geben kann. Diese Gesellschaft hat eine Hierarchie von endogamen, geburtsgeschriebenen Gruppen, von denen jede traditionell eine Familie im Taj Mahal ist, eines der berühmtesten Gebäude der Welt. Gekennzeichnet durch eine ausgeprägte Beschäftigung und einen eigenen sozialen Status. Weil ein Individuum seine Kastenzugehörigkeit nicht ändern kann, gehört jede Familie in ihrer Gesamtheit und für immer zu einer einzigen Kaste, und so hat jede Kaste eine eigenständige Subkultur entwickelt, die von Generation zu Generation weitergegeben wird. Hinduistische religiöse Theorie rechtfertigt die Teilung der Gesellschaft in Kasten, mit den unvermeidbaren Unterschieden im Status und dem unterschiedlichen Zugang zur Macht, die jeder hat. Hindus glauben gewöhnlich, dass eine Seele mehrere Reinkarnationen haben kann und dass nach dem Tod des Körpers eine Seele einem anderen neugeborenen menschlichen Körper oder sogar einem Tier zugewiesen wird. Diese Neuzuweisung könnte zu einer höheren Kaste führen, wenn die Person im vorigen Leben gute Werke getan hat, oder wenn sie schlechte Taten begangen hat. Die höchste Kategorie der Kasten sind die Menschen, die Brahmanen im hinduistischen System genannt wurden, die sie traditionell Priester und Intellektuelle waren. Unter ihnen im Rang waren Kasten genannt Ksatriya. Einschließlich vor allem Krieger und Herrscher. Dritter im Rang waren die Vaisyas. Die mit Handel und Landbesitz betraut sind. Die vierte Klasse waren die Sudras. Vorwiegend Landwirte. Unter diesen vier Kategorien und kaum anerkannt in der alten und traditionellen Modell, wurden viele Kasten als unberührbar behandelt und traditionell als Pancama. Außerhalb des Systems waren insgesamt mehrere hundert Stämme, mit sehr unterschiedlichen kulturellen und Lebensunterhalt Muster. Das ganze System war nicht nur durch extreme Unterschiede in Status und Macht, sondern durch relative Grade der geistigen Reinheit oder Verschmutzung gekennzeichnet. Ein merkwürdiges Merkmal des Kastensystems ist, dass trotz der Ursprünge in der hinduistischen Theorie des Schicksals und der Reinkarnation die Kastenorganisation unter den indischen Muslimen, Juden und Christen in der modernen Zeit gefunden wird. In den buddhistischen Ländern Koreas, Japans und Tibets gibt es rudimentäre Kastensysteme, deren Existenz vor allem durch die Präsenz von unberührbaren sozialen Kategorien signalisiert wird. Die großen Städte in der modernen ZeitBombay (Mumbai), Madras (Chennai), Kalkutta (Kolkata), Neu-Delhi und Bangalorewere im Wesentlichen Wohn-Kreationen der britischen Administratoren. Architektonisch, beruflich und in anderer Hinsicht sind sie heute die westlichsten Städte Indiens. In diesen Städten und ihren Vororten gibt es jetzt ein entwickeltes Klassensystem, das das traditionellere Kastensystem überlagert und in vielerlei Hinsicht verdrängt. Infolgedessen gibt es viele moderne Fälle von intercaste Heirat in allen Städten, obwohl diese Praxis fast undenkbar für die große Mehrheit der Indianer ist. Symbole der Schichtung. Es gibt viele Symbole der Klassenunterscheidung, weil jede Kaste dazu neigt, ihre eigene anhaltende Subkultur zu haben. Die Lage der Völker in diesem System der Schichtung kann also genau nach der Art ihrer Kleidung, ihren persönlichen Namen, der Art, wie sie einen lokalen Dialekt sprechen, die Gottheiten, die sie anbeten, die sie mit öffentlicher Meinung, Und vor allem ihre Berufe. Die Kombination all dieser subkulturellen Merkmale kann ein sicheres Zeichen dafür sein, wo sich Individuen und ihre Familien in der Kastenhierarchie befinden. Politisches Leben. Das nationale Regierungssystem ist eine liberale demokratische Bundesrepublik, die Indien zur größten Demokratie der Welt macht. Das Land ist zu administrativen Zwecken in zwanzigjährige sprachbasierte Staaten aufgeteilt, sowie weitere sieben kleine Union-Territorien, die direkt von der Zentralregierung in Neu-Delhi, der nationalen Hauptstadt, verwaltet werden. Führung und politische Beamte. Das Zentralparlament in Neu-Delhi besteht aus dem Haus des Volkes (Lok Sabha) und dem Staatsrat (Rajya Sabha). Die Staaten haben alle gesetzgebende Versammlungen (Vidhan sabha) und gesetzgebende Räte (Vidhan Parishad). Die Mitglieder des Parlaments und der Landesgesetzgebung werden bei demokratischen Wahlen ausgewählt. Eine Ausnahme von diesem Verfahren ist, dass die Lok Sabha zwei Sitze für anglo-indische Mitglieder reserviert hat, und von den 4.072 Sitzen in allen gesetzgebenden Versammlungen des Staates, 557 wurden für Kandidaten aus dem Scheduled Castes reserviert und weitere 527 für Kandidaten aus dem Geplante Stämme. Diese Bestimmungen haben dafür gesorgt, dass die wichtigsten Minderheitenpopulationen eine gesetzgebende Vertretung und ein Interesse an der Verfolgung des Wahlprozesses haben. Die Lok Sabha hatte vor kurzem sitzende Mitglieder von einundzwanzig verschiedenen Parteien. Staatliche Gesetzgeber auch eine Vielzahl von politischen Parteien. Das Staatsoberhaupt ist der Präsident, und es gibt auch einen Vizepräsidenten, weder von allgemeinen Franchise gewählt, sondern durch eine Wahlschule. Der Präsident wird von einem Ministerrat unterstützt und ernennt den Ministerpräsidenten jeder Regierung. Dieser Ministerpräsident ist der Führer der herrschenden Partei oder einer Koalition von prominenten Parteien und wurde als Abgeordneter gewählt. Der Präsident hat die Macht, eine Regierung aufzulösen und neue Wahlen zu bestellen oder eine problematische Staatsregierung zu entlassen und die Präsidentenherrschaft zu erklären. Soziale Probleme und Kontrolle. Indianer leben seit der Antike unter der Herrschaft des Rechts. Hindu-Gesetz wurde kodifiziert über zweitausend Jahren in den Büchern Dharmasastras. Es gibt jetzt eine Rechtshierarchie im ganzen Land, mit dem Obersten Gerichtshof an der Spitze. Rechtsverfahren basiert auf dem indischen Strafgesetzbuch (IPC), das in der Mitte des neunzehnten Jahrhunderts entworfen wurde, und die Strafprozessordnung von 1973. Die Verfassung, die 1950 verkündet wurde, ging weiter als jedes andere südasiatische Land gegangen ist, um den Einfluss zu beschneiden Von traditionellen Rechtsordnungen, die in der Praxis nur auf die Anhänger einer bestimmten Religion angewandt wurden, sei es Hindus, Buddhisten, Muslime, Christen, Juden oder Parsen. Die riesige Anwaltschaft hilft, die Fälle langsam durch den komplexen Apparat der Richter und übergeordneten Gerichte zu drücken, was manchmal den Eindruck hervorruft, dass Rechtsstreit ein nationaler Sport sei. Während Bußgelder und Freiheitsstrafen die häufigsten Strafen sind, hat der Oberste Gerichtshof die Rechtmäßigkeit der Todesstrafe bestätigt. Militärische Aktivität. Fünf Kriege mit Pakistan und eins mit China seit Unabhängigkeit haben Schulungen für mehrere Generationen von Soldaten zur Verfügung gestellt. Indien hat also ein starkes nationales Verteidigungsprogramm mit vier nationalen Diensten: Armee, Marine, Luftwaffe und Küstenwache (seit 1978). In 1996, diese Zweige Ein indischer Ladenbesitzer mit seinen Waren. Kleine Geschäfte machen immer noch einen großen Teil der indischen Wirtschaft aus. Hatte 1.145.000 Mitarbeiter. 1998 explodierte die Nation eine Atombombe als Test. Soziale Wohlfahrt und Veränderung Programme Traditionell war die Familie verantwortlich für die Pflege der Armen, arbeitsunfähig, ältere Menschen und sehr jung. Für die ländliche Bevölkerung ist dies noch weitgehend wahr. In den letzten Jahrzehnten haben unterfinanzierte staatliche Regierungen, oft mit internationaler Hilfe, versucht, mehr Arbeitsplätze für die Armen als direkte Art zu schaffen, ihnen zu helfen. Darüber hinaus haben Wohlfahrtsorganisationen geholfen, aber sie sind weitgehend private und oft religiöse Stiftungen mit relativ geringer Finanzierung. Die Bevölkerung, die soziale Unterstützung benötigt, ist zu umfangreich für die verfügbaren Einrichtungen, und diese Menschen sind überproportional in den Städten konzentriert. Nichtstaatliche Organisationen und andere Verbände Es gibt zahlreiche nichtstaatliche Organisationen von sozialen, politischen, religiösen, erzieherischen oder sportlichen Naturen. Jedes Dorf, Stadt und Kaste und die meisten Tempel haben mindestens eine assoziative formale Organisation und manchmal Dutzende. Abgesehen von einigen Registrierungsversuchen, zum Beispiel von Genossenschaften und karitativen Stiftungen, versucht die Regierung nicht, Organisationen zu kontrollieren. Geschlechterrollen und Zustände Arbeitsteilung nach Geschlecht. Das Geschlecht bildet die Grundlage für eine grundsätzliche Teilung der Erwerbsbevölkerung, wobei möglicherweise nur die niedrigsten Tagesarbeitsjobs und die modernsten Berufe regelmäßig von Personen beider Geschlechter besetzt sind. Der relative Status von Frauen und Männern. Patriarchal ist das Wort am häufigsten verwendet, um die traditionelle indische Familie und die Geschlechterverhältnisse in ihr zu beschreiben. Dies gilt in allen Familiensystemen mit Ausnahme des verstorbenen matrilinearen Systems der Nayar-Kasten in Kerala. Innerhalb aller Zweige des Hinduismus können Priester nur männlich sein, obwohl sie Jungen sein können. Im Islam sind die Führer einer Gebetsgruppe Männer. Im Zoroastrismus und im Römischen Katholizismus können nur Männer als Priester wirken. Es wird gesagt, dass eine Frau muss zuerst gehorchen ihrem Vater, dann ihr Mann, und dann ihr Sohn dieses scheint das normale Muster, wie sie durch das Leben geht. Die Meinung des männlichen Haushaltsvorstehers ist besonders wichtig in der Anordnung der Ehen, denn in den meisten Religionsgemeinschaften sind dies effektiv Ehen zwischen zwei Familien. In solchen Zeiten bekommen romantische Vorlieben wenig Rücksicht. Da es der männliche Kopf ist, der normalerweise die familys Finanzen steuert, ist er er, der eine Mitgift bezahlt oder erhält, zum Zeitpunkt einer childs Heirat. Obwohl ältere Frauen sehr einflussreich hinter den Kulissen sein können, haben sie wenig Rechtskraft in Sach - und Eheangelegenheiten. Ehe, Familie und Verwandtschaft Ehe. Obwohl die verschiedenen Regionen und Religionen eine beträchtliche Vielfalt in den Eheverhältnissen aufweisen, ist die geordnete Heirat ein traditionelles Merkmal praktisch jeder Gemeinde, mit Ausnahme der städtischen Mittelklassen. Heiraten, die nicht von den Paaren Eltern, oft als Liebe Ehen bezeichnet werden, sind auf als impulsive Handlungen der Leidenschaft. Die mehr üblichen Stil der Ehe vereint ein Paar, die kaum zuvor getroffen haben. Es ist durch die Institution der arrangierten Ehe und ihre Korrelation, Kaste endogamy, dass Eltern Kontrolle über die Kontrolle nicht nur über ihre erwachsene Kinder, sondern auch über die soziale Struktur und das Kastensystem. Im Allgemeinen hat das Land zwei Haupttypen der Ehe: ein nordindisches, in dem der Mann nicht einen eng verwandten Vetter und einen südindischen, in dem ein Kreuz-Cousin, ob die Mütter Brüder Tochter oder die Väter Schwestern Tochter heiraten, nicht heiraten darf Der ideale Ehegatte. Viele südindische Kasten erlauben auch die Onkel-Nichten-Ehe. Maharashtra Staat hat Zwischenformen. Wohneinheit. Die Wohneinheit ist in der Regel der Haushalt, aber diese Einheit variiert stark in ihrer Struktur, von Gehäuse eine große große Familie von drei oder vier Generationen zu einem Haushalt, bestehend aus einer einsamen Witwe. In großen Gebäuden mit vielen Räumen ist es üblich, eine Anzahl diskreter Haushalte zu finden, vor allem in den Städten kann jeder dieser Haushalte durch seine Verwendung eines gemeinsamen Kochherdes und vielleicht durch eine gemeinsame Quelle von Mitteln unterschieden werden. In gedrängen städtischen Verhältnissen kann jeder Raum einen getrennten Haushalt bilden, wie jede kleine Grashütte in einem Straßenrandlager. Erbe. Der schriftliche Wille ist weitgehend unbekannt, außer in modernen städtischen Gebieten. Die Tradition war immer, dass Söhne Eigentum und Status von ihren Vätern erben und dass Töchter hoffen können, eine Mitgift zum Zeitpunkt ihrer Ehe zu erhalten. Allerdings gibt es viel lokal und Kaste Variation in genau, wer erbt. In einigen Gruppen, erbt der älteste Sohn alles und macht dann eine Unterkunft für seinen jüngeren Bruder und stellt seine Schwestern Mitgift. In anderen Gruppen können die Brüder gleiche Anteile erben, außer dass der jüngste Bruder das Haus erbt. Andere Muster kommen vor, aber im Allgemeinen, obwohl das moderne Gesetz besagt, dass Töchter sollten gleichermaßen mit ihren Brüdern zu erben, dies fast nie passiert, außer in islamischen Familien. Kin-Gruppen. Die größte kin-basierte Gruppe ist die Kaste, von denen es mehrere Tausend. Eine Kaste ist eine endogame Einheit mit ihrer eigenen traditionellen Besetzung und Rang. Es besteht aus einer Anzahl von Clans, die auch kin-basiert sind, aber exogame und oft miteinander verheiratete Einheiten sind. Der Clan wiederum besteht aus kleineren und lokaleren Gruppen, die als Linien bezeichnet werden, die ebenfalls exogam sind. Eine Kaste kann Hunderte von Linien mit unterschiedlicher Größe und Status enthalten, je nachdem, wie viele Generationen von Tiefe sie behaupten. Größere Abstammungen sind gewöhnlich aus kleineren Linien zusammengesetzt, aber die kleinsten sind so lokalisiert, daß sie aus einer Anzahl von benachbarten und eng verwandten verlängerten oder nuklearen Familien bestehen. Daher ist eine Kaste endogam, aber alle kinbasierten Einheiten darunter sind exogam und folgen rigiden Regeln, über die Clans oder Abstammungen miteinander verheiraten dürfen. Sozialisation Kinderbetreuung. Säugling Pflege ist fast vollständig die Verantwortung der Mütter, ältere Geschwister und Großmütter. Wenn die Mutter in den Feldern oder einer Fabrik arbeitet, ist eine Großmutter häufig der Hauptversorger der Tagesfürsorge für ein Kind. Nach etwa dem Alter von zwei, verbringen ältere Schwestern viel von ihrer Zeit in dieser Aktivität. Kindererziehung und Bildung. Im Jahr 1995 hat die Regierung mehr als 2 Prozent ihrer Ressourcen für Bildung ausgegeben. Obwohl das Ziel der Regierungen, den Analphabetismus im Alter von 15 bis 25 Jahren bis zum Jahr 2000 zu beseitigen, nicht erreicht wurde, gab es seit dem Ende des 19. Jahrhunderts einen stetigen Rückgang des Analphabetentums. Unter den Leuten über dem Alter sechs im Jahre 1991, waren 52 Prozent literate, eine 9-Prozent-Zunahme von 1981. Kerala-Zustand hat die höchsten Rate der Alphabetisierung. Allerdings bleibt national eine große sexuelle Disparität: Während 64 Prozent der Männer 1991 buchstäblich waren, waren es nur 39 Prozent der Frauen. Die Zentralregierung ist mehr an militärischer Macht als an Alphabetisierung interessiert, und Millionen von ländlichen Eltern, vor allem Muslime, fühlen, dass die Schulbildung von Mädchen eine Verschwendung von Zeit und Geld ist. Nur die Gründung von sechzehn Jahren als das gesetzliche Mindestalter für die Ehe hat es vielen Mädchen ermöglicht, ihren Eltern widerwillig die Erlaubnis zur Schule zu besuchen. Während in früheren Zeiten Missionsschulen besonders in ländlichen Gebieten wichtig waren, haben die lokalen und staatlichen Schulen im vergangenen Jahrhundert die überwiegende Mehrheit der Studenten erzogen. Im Laufe des letzten halben Jahrhunderts waren die allgemeinen Schulbesuche für acht Jahre, die Chancengleichheit für weibliche Studierende, die einschlägige Berufsausbildung und die Verbesserung der Qualität von Klassen und Lehrbüchern nationale Ziele, wobei der Schwerpunkt auf der freien und der Pflichtschulbildung für alle von sechs bis sechs Jahren lag vierzehn. Allerdings hat es ein neues Wachstum der privat geführten Schulen, viele mit religiösen Organisationen, die dazu neigen, einen besseren Job zu tun, aber häufig Gebühren zu erheben. Höhere Bildung. Es gab 166 Universitäten im Jahr 1996, darunter dreizehn zentralen Universitäten, die die ältesten, bekanntesten und am besten finanziert sind. Der Rest wird von staatlichen Regierungen oder religiösen Stiftungen geführt. Finanzierung, Einstellung Professoren und Einstellung Bildungsstandards in allen Universitäten sind durch die Universität Grants Commission, die 1956 gegründet wurde zentralisiert. Über hundert Hochschulen im ganzen Land haben einen autonomen Status, aber andere sind Zweige der großen Universitäten in ihren Staaten. Im Jahr 1996 gab es 6,4 Millionen Studenten im ganzen Land eingeschrieben, von denen 5,7 Millionen Studenten und 2,2 Millionen Frauen waren. Es gibt 418 Institutionen, die Abschlüsse in Ingenieur-und Technologie und 1.029, die Diplome zu verleihen. Erwachsenenbildungsprogramme bekämpfen Analphabetismus, mangelnde Kenntnisse über Familienplanung und unzureichendes Verständnis neuer landwirtschaftlicher Techniken. Solche Programme sind in städtischen Gebieten eher zugänglich. Eine große Hürde war die Sprache des Universitätsunterrichts. Die zentralen Universitäten lehren in der Regel in Englisch und produzieren Absolventen mit international akzeptabel Anmeldeinformationen, aber die meisten der kleineren Universitäten lehren in der lokalen (staatlichen) Sprache, so dass ihre Schüler Fähigkeiten sind nicht leicht übertragbar, auch in anderen Teilen des Landes. Die Möglichkeiten für Hochschulstudien im Ausland sind für diese Kategorie von Studenten sehr reduziert, und selbst der Erwerb von aktuellen Lehrbüchern kann ein Problem sein. Indianer sind in der Regel sehr gastfreundlich, auch wenn arm und gehen zu erheblichen Längen, um ein Besucher wohl fühlen. Frauen nehmen normalerweise eine ehrerbietige Haltung gegenüber Männern an, vor allem an ihre Ehemänner und Schwiegerväter. Alle Menschen neigen dazu, religiöse Persönlichkeiten und Regierungsbeamte zu respektieren. Eine Frau verziert die Straßen mit vibrierend farbigen Reispuderansammlungen während eines Festivals in Madurai, Indien. Religiöse Ansichten. In der Volkszählung von 1991 wurden 82 Prozent der Bevölkerung als Hindu aufgezählt. Jedoch sind 12 Prozent Inder Moslems, eine Tatsache, die dieses eins der größten islamischen Nationen in der Welt bildet. Die nächste größte religiöse Kategorie sind Christen, die nur über 2 Prozent der Bevölkerung ausmachen und von Sikhs eng befolgt werden. Die einzigen anderen Gruppen von numerischer Bedeutung sind die Buddhisten (weniger als 1 Prozent) und die Jains (weniger als ein halber Prozent). Rituale und Heilige Stätten. Die Tausende von Ritualen und Millionen von Schreinen, Tempeln und anderen heiligen Stätten vieler Religionen widersetzen sich der Kategorisierung. Für die Hindus sind große Pilgertempel die heiligsten Zentren, während für die Muslime die Gräber der Heiligen (pir) die wichtigsten sind. For Buddhists, many of them overseas visitors, the sites associated with the Buddha are crucial. Death and the Afterlife. While Muslims, Jews, and Christians pray that their individual souls will go to a paradise after death, Hindu ideas about the afterlife are very different. Muslims, Jews, and Christians bury their dead in cemeteries, as do most Zoroastrians today. However, Zoroastrians are Women walk on a trail through drying chilies in the Bundi District of Rajasthan. noted for their Towers of Silence in Bombay and a few other cities: stone structures where corpses are exposed to the air and particularly to the vultures that congregate there. Most Hindu communities have a fundamental belief in reincarnation. The basic idea is that ones soul can be reincarnated for an unknown number of rebirths and that what the soul is to be reincarnated into depends on the balance of ones sins and good deeds in past lives. This belief provides the justification for the inequities of the caste system: One is born into a particular caste, whether high or low, as a result of the accumulated virtues or sins of ones soul in a previous life. One can never hope to move out of ones caste in this life but may do so in the next reincarnation. Particularly evil individuals may be reincarnated as animals. Hindus normally cremate the dead on a pile of logs, but the very poor may resort to burial. Extremely saintly figures may be buried in a sitting position, as are members of the Lingayat sect. Medicine and Health Care India has a tradition of medical healing, teaching, and research that goes back more than two thousand years to the two basic medical treatises written by Charaka and Sushruta. Today the country has four major medical systems as well as dozens of localized and tribal ones that depend on herbal treatments. The oldest of the four systems is still widely followed under the name of Ayurveda . meaning science of long life. It is highly developed, with its own hospitals, clinics, pharmaceutical factories, and medical textbooks. It depends primarily on non invasive herbal treatments. The diagnosis and treatment emphasize a holistic approach. Sidda is a distinct tradition that developed in south India and follows principles of physiology close to those of Ayurveda. Diagnosis depends on a careful reading of the pulse. Treatment is mostly herbal and psychological. A third medical tradition is called Unani. This system came to India with Muslim travelers and was developed under the patronage of the Mughals. It emphasizes holistic diagnosis and treatment, but the theory of human physiology is distinct. All three of these systems attribute disease to an imbalance between underlying constituents. The fourth and most widely favored system is biomedicine, or scientific medicine. It has been used in the cities for three centuries and is practiced in the best hospitals and training colleges. India has about 140 medical colleges. Public health is a major concern of every state government because of the continuing incidence of epidemic diseases, high rates of infant mortality, and the need for family planning (usually sterilization) to control the growth of the population. Secular Celebrations Public holidays in most states include 1 January (Gregorian New Year), 26 January (Republic Day, when the constitution was adopted), 1 May (International Labor Day), 30 June, and 15 August (Independence Day), 2 October (Gandhis birthday), 25 December (Christmas), and 31 December (New Years Eve). Parsi New Year and Telugu New Year, both locally celebrated, fall at different times. The Arts and Humanities Support for the Arts. Historically, the arts flourished under the support of two main categories of patron: the larger Hindu temples and the princely rulers of states both small and large. Over the last two centuries, the patronage of British residents and art collectors has become important. In independent India, a national art institute, the Lalit Kala Akademi, promotes the visual arts through lectures, prizes, exhibitions, and publications. The government supports the Sahitya Akademi, which was set up in 1954 to promote excellence in literature the National School of Drama (1959) and the Sangeet Natak Akademi (1953), which promotes dance. Literature. India has some of the earliest literature in the world, beginning with Sanskrit, which may be the oldest literature in any Indo-European language. The Rig Veda is the oldest of the four Vedas . long religious texts composed in an early form of Sanskrit some time late in the second century B. C.E. It was followed by three other Vedas . all liturgical in character, and then by the principal Upanishads during the eighth through fifth centuries B. C.E. The first significant secular document in Sanskrit was a sophisticated grammar that fixed the structure of the language, probably in the fourth century B. C.E. Then, during the reign of Chandragupta Maurya, the text of the great epic Mahabharata . the worlds longest poem, was established around 300 B. C.E. . although it continued to be developed until about 100 C. E. About 200 B. C.E. there emerged the second great Sanskrit epic, the Ramayana . which probably took on its final form four centuries later. Both epics incorporated material from extant folklore. By roughly the third century B. C.E. . the Tripitaka or Three Baskets . the Buddhist canon in the Pali language (closely related to Sanskrit), was fixed. It was soon to become the most influential body of literature in the eastern half of Asia and has remained so to the present day, especially in Chinese and Japanese translations. In that era the image of the social structure of India was codified by two books. During the late fourth century Kautilya, who is said to have been the prime minister Chanakya, wrote the Arthasastra . a Treatise on the Good . which was rediscovered in 1909. Shortly thereafter came the compilation of Manus Laws (Manusmrti). This treatise on religious law and social obligation described in detail a society, possibly a utopian one, in which there were four caste blocks, the varna . each of which had its own occupation, status, and religious duties. This book continued to exercise an immeasurable influence on Indian society for the next two thousand years and the varna model is still a popular image of Hindu caste society. Around 150 C. E. . there began in south India the Tamil Sangam, an academy of poets and philosophers that lasted for decades. While its history is shrouded, it set the stage for an outpouring of medieval poetry in Tamil, a Dravidian language. Some of this work was devotional, but much was secular in its appeal, including the first known work of Indian women writers. The most famous example of this poetry was the Purananuru . an anthology of four hundred poems praising Tamil rulers. Equally important, the Kural was a collection of moral maxims compiled by Tiruvalluvar in perhaps the third and fourth centuries. It has been likened to a Tamil Koran. At about the same time, there was a flowering of Sanskrit drama in the northerly parts of India. In the fourth or fifth century lived the greatest Sanskrit poet, Kalidasa. The best known plays that have survived from this era are Shakuntala and The Little Clay Cart . the former written by Kalidasa and the latter a comedy also perhaps written by him. During the Middle Ages, science and philosophy flourished in Sanskrit texts. Perhaps the best known, if the least scientific, work was the Kama Sutra or a treatise on love by Vatsyayana, who wrote it in a legal style of Sanskrit in about the third century. The Middle Ages witnessed an outpouring of religious and philosophical literature not just in Sanskrit, which was still the prime liturgical and scholarly language, but also in a number of regional languages. Logic, metaphysics, devotional poetry, and commentary developed over the centuries. In the period 8501330 there appeared an important new philosophical literature in Karnataka, beginning with the Kavirajamarga. This was Jain A farmer leans under the burden of a harvest as it is carried to the top of a building in Zanskar Valley, Ladakh. literature written in the medieval Kannada language. At the end of the twelfth century Lilavati was written by Nemichandra, the first novel in that language. It was followed by other allegorical novels, as well as Kesirajas grammar of medieval Kannada. Around 1020, another Dravidian literature, in Telugu, made its debut with the grammarian Nannaya Bhatta and the poet Nannichoda. At about that time the Malayalam language became differentiated from Tamil. A century later the oldest known manuscript was written in Bengali. In the twelfth and thirteenth centuries Mukundaraj became the first man to write poetry in Marathi. Early in the fifteenth century two poets brought Bengali literature into prominence: Chandidas and Vidyapati, with the latter writing in Sanskrit as well as Bengali. Contemporary with them were two Telugu poets, Srinatha and Potana, as well as the best-loved Hindi poet, Kabir (14401518). Kabir wrote in a medieval regional language closely related to Sanskrit. Although Kabir was a low-caste Hindu, he drew inspiration from Sufism and criticized the caste system, ritualism, and idolatry. He was followed in 1540 by the first important Muslim poet of India, Mohamed of Jais who wrote the allegorical poem Padmavat in Hindi. Contemporary with Kabir was one of the greatest of woman poets, the Rajput Mirabai, who wrote in both Hindi and Gujarati. A century before her, Manichand had written an important historical novel in Gujarati. In 1574 the Hindi version of the Ramayana, by Tulsidas, appeared it was to be a forerunner of numerous versions of the Ramayana in regional languages. At that time there was a strong Persian cultural influence in some parts of the country. One ruler of the Muslim province of Golconda (later Hyderabad) was Mohammed Quli Qutub Shah, a poet who wrote in both Persian and Urdu, which was a new form of Hindi containing many Persian words and written in an Arabic script. In 1604, the Adi Granth . the canonical text of the Sikh religion, was established in Punjabi. Thirty years later there appeared, also in northwestern India, a book in Urdu prose, the Sab Ras of Vajhi. In more southern parts of the subcontinent the middle of the seventeenth century also saw the writing of the Kannada poem Rajasekhara . by Sadakshara Deva, the works of the Gujarati storyteller Premanand (16361734), and the influential Marathi poems of Tukaram (16071649). With the arrival of the printing press in south India, Tamil literature underwent a renaissance. Arunachala Kavirayar wrote The Tragedy of Rama in India has the largest film industry in the world. 1728, and the Italian Jesuit Beschi wrote the Tamil poem Tembavani in 1724 under the pen name Viramamunivar (it was not published until 1853). Also of interest was the eighteenth century Indian Pepys Anandaranga Pillai, a Tamil living in the French colony of Pondichery. His lengthy diary has been published in Tamil, French, and English. Another outstanding Tamil poet and bard was Tyagaraja. In the eighteenth century, there was a further flowering of Urdu poetry by Vali, Hatim, Sauda, Incha, and Nazir. By the time of Nazir, the British hegemony in India was well established, and along with it went the spread of regional printing presses, the opening of the first modern universities, and the increasing influence of European literary forms, especially in the English language. This influence is evident even in writers who published in their native languages. Bengal in particular experienced a great literary and intellectual renaissance in both English and Bengali, including the novels of Bankim Chandra Chatterji and Indias first Nobel Prize Winner, the poet and dramatist Rabindranath Tagore. A parallel literary renaissance occurred in Hindi at the beginning of the twentieth century, with the first novels by Premchand. Tamil also began to produce novels with an English influence. The twentieth century saw a continuation of this modernization, fueled by the ease of publication and the increasing size of the reading public. An unexpected development during that century was the emergence of numerous world-class and prizewinning novelists writing in English, and often not residing in India. Pre-eminent today are the London-based Salman Rushdie, from Bombay, and the Delhi-based Arundati Roy, from Kerala. Graphic Arts. India has a multiplicity of visual arts extending back over four thousand years. Early painting has not survived, but urban architecture and some small sculptures have. Most of the thousands of stamp seals that have been found are masterpieces of glyphic art, showing the large animals of northwestern India in miniature relief. The main visual arts arose in the context of religious worship. Sanskrit handbooks still survive stipulating the rules for the production of Hindu religious statues, temples, and paintings. Distinctive regional styles of temple architecture are a feature of the landscape and a clear marker of the presence of Islam, Sikhism, Jainism, Christianity, and Hinduism in each part of the country. Within the Hindu temples there is a great variety of images of the deities, some skilfully carved in stone, some cast in bronze or silver, and some modeled in terra-cotta or wood. Painting was an ancient accomplishment, although the climate has not been conducive to preservation. One can still see second and third-century wall paintings and monumental Buddhist sculptures in caves in Ajanta (Madhya Pradesh). Despite Islamic prohibitions on the representation of the human face, painting and drawing flourished under the Moghul emperors. Realistic portraits, historical scenes, and botanical and zoological subjects were evoked with a sensitive line and a subtle pallet of colors during that period. Painting in oils dates back two centuries, to the time when the first European portrait painters began to work in India. Today there are many professional graphic artists, some inspired by old Indian traditions and some by modern abstract expressionism. Art schools, public exhibitions, and coffee-table books are the means of reaching their public today, while religious patronage has practically evaporated. Performance Arts. India has the largest film industry in the world. In 1996, 683 feature films were certified by the Board of Censors. Although television came to even rural India more than twenty years ago, the cinema remains the major popular visual art form. In 1996, India had 12,623 cinemas, with an attendance of ninety to one hundred million weekly. Radios are widespread, primarily as a source of light music, but not as a major source of information. The State of the Physical and Social Sciences India has long had government-sponsored national research organizations for the sciences, including the Archaeological Survey of India (1861), the Botanical Survey of India (1890), the Census of India (1867), the Ethnological Survey of India (1901, later the Anthropological Survey of India, 1946), the Geological Survey of India (1851), the Indian Forestry Service (1865), the Indian Medical Service (1786), the Indian Council of Medical Research (1912), the Indian Meteorological Department (1875), the Linguistic Survey of India, and the Zoological Survey of India. The antecedent of all these institutions was the Survey of India (1832), which did the first scientific mapmaking of the subcontinent. There has been an annual Indian Science Congress, a national conference, which began as the Indian Association for the Cultivation of Science in 1876. With independence, an overarching bureaucratic organization came into being, the Council of Scientific and Industrial Research, as well as an Atomic Energy Commission and the Tata Institute of Fundamental Research. To avoid centralization of these organizations in and around Delhi and Bombay, regional institutes of technology were set up in a number of large cities. The government also supports four national academies: the Indian National Science Academy in New Delhi, the Indian Academy of Sciences in Bangalore, the National Academy of Science in Allahabad, and the Indian Science Congress Association in Calcutta. Other centrally supported research councils include the Indian Council of Agricultural Research, the Indian Council of Historical Research, the Indian Council of Philosophical Research, the Indian Council of Social Sciences Research, and the National Council of Educational Research and Training. Bibliography Achaya, K. T. Indian Food: A Historical Companion . 1994. Basham, A. L. The Wonder That Was India. Rev. ed. 1963. . Cultural History of India . 1975. Berreman, Gerald D. Caste and Other Inequities: Essays on Inequality . 1979. Bishop, Donald H. ed. Indian Thought: An Introduction . 1975. Bonnefoy, Yves, and Wendy Doniger, eds. Mythologies . 1991. Bose, Sugata, and Ayesha Jalal. Modern South Asia: History, Culture, Political Economy . 1998. Burrow, Thomas, and Murray B. Emeneau. A Dravidian Etymological Dictionary . 2. Aufl. 1984. Council of Scientific and Industrial Research. The Wealth of India: A Dictionary of Indian Raw Materials and Industrial Products . 19481990. Dumont, Louis. Homo Hierarchicus: An Essay on the Caste System . 1970. Embree, Ainslie T. and Stephen Hay, eds. Sources of Indian Tradition. 2. Aufl. 1970. Farmer, B. H. An Introduction to South Asia, 2nd ed. . 1993. Garrett, John. A Classical Dictionary of India Illustrative of the Mythology, Philosophy, Literature, Antiquities, Arts, Manners, Customs, etc. of the Hindus . 1973. Gole, Susan. Indian Maps and Plans from Earliest Times to the Advent of European Surveys . 1989. Government of India. India 2000: A Reference Annual . 2000. Hawkins, R. E. Encyclopedia of Indian Natural History . 1986. Hockings, Paul ed. Encyclopedia of World Cultures. Vol. 3: South Asia . 1992. Hutton, John H. Caste in India: Its Nature, Function, and Origins . 1963. Johnson, Gordon, et al. eds. The New Cambridge History of India . 1987. Keay, John. India Discovered: The Achievement of the British Raj . 1981. Kramrisch, Stella. The Hindu Temple . 1980. Kulke, Hermann, and Dietmar Rothermund. A History of India . 1986. Kumar, Dharma, Tapan Raychaudhuri, et al. eds. The Cambridge Economic History of India . 1982. Majumdar, R. C. H. C. Raychaudhuri, and Kalikinkar Datta. An Advanced History of India . 1961. et al. eds. The History and Culture of the Indian People, 2nd ed. 19701988. Maloney, Clarence. Peoples of South Asia . 1980. Mandelbaum, David G. Society in India . 1970. Masica, Colin P. Defining a Linguistic Area: South Asia . 1976. Mehra, Parshotam. A Dictionary of Modern Indian History 17071947 . 1987. Mitchell, George, and Philip Davies. The Penguin Guide to the Monuments of India . 1989. Mode, Heinz, and Subodh Chandra. Indian Folk Art . 1985. Muthiah, S. ed. A Social and Economic Atlas of India . 1986. Queneau, Raymond, ed. Histoire des Littratures: I. Littratures Anciennes, Orientales et Orales . 1956. Radhakrishnan, Sarvepalli, and Charles A. Moore, eds. A Source Book in Indian Philosophy . 1957. Rapson, E. J. Et al. eds. The Cambridge History of India . 19221947. Robinson, Francis, ed. The Cambridge Encyclopedia of India, Pakistan, Bangladesh, Sri Lanka, Nepal, Bhutan and the Maldives . 1989. Rowland, Benjamin. The Art and Architecture of India, Buddhist Hindu Jain . 3. Aufl. 1967. Schwartzberg, Joseph E. ed. A Historical Atlas of South Asia . 1969. Sebeok, Thomas A. et al. eds. Current Trends in Linguistics: Vol. 5. Linguistics in South Asia . 1969. Shapiro, Michael C. and Harold F. Schiffman. Language and Society in South Asia . 1981. Sindh, R. D. India: A Regional Geography . 1971. Sivaramamurti, Calambur. The Art of India . 1977. Smith, Vincent A. The Oxford History of India . 1958. Srinivas, M. N. M. S. A. Rao, and A. M. Shah, eds. A Survey of Research in Sociology and Social Anthropology . 19721974. Stutley, Margaret, and James Stutley. Harpers Dictionary of Hinduism: Its Mythology, Folklore, Philosophy, Literature, and History . 1977. Thapar, Romila, and Percival Spear. A History of India . 19651966. Turner, Jane, ed. Indian Subcontinent. In Jane Turner, ed. The Dictionary of Art . 1996. Tyler, Stephen A. India: An Anthropological Perspective . 1973. Watt, George. The Commercial Products of India, Being an Abridgement of The Dictionary of the Economic Products of India, 1966. Williams, L. F. Rushbrook, ed. A Handbook for Travellers in India, Pakistan, Nepal, Bangladesh amp Sri Lanka (Ceylon), 22nd ed. . 1975. Yule, Henry, and A. C. Burnell. Hobson-Jobson: A Glossary of Colloquial Anglo-Indian Words and Phrases, and of Kindred Terms, Etymological, Historical, Geographical, and Discursive . rev. ed. 1968. Oct 12, 2009 4:16 pm Hello First of all i really appreciate your work but in literature there was a mistake ramayana predates mahabharata by many years but here it is written the other way i. e., According to literary scholarship, the main body of the Ramayana first appeared as an oral composition somewhere between 750 and 500 BCE. Cultural evidence (the presence of sati in the Mahabharata but not in the main body of the Ramayana) suggests that the Ramayana predates the Mahabharata Traditionally the epic belongs to the Treta Yuga, one of the four eons (yuga) of Hindu chronology, and is dated as far back as 880,000 years in the past. thankyou Jan 15, 2010 8:08 am i was wondering if anyone could send me some info on any medical conditions that people from inda are predisposed to i am working on a project for a nursing course and it would be greatly appreciated if anyone thought to send me some. Feb 3, 2010 10:22 pm You did a great job here however, I dont see any description of the dances and music of India. Please add this to your article as it is a very rich part of our culture. I also dont see anything about Indian cuisine. Other than that, its good. Apr 11, 2011 1:01 am I like your article very much. I have some question in my mind, but first of all i would like to share few information. The establishment of Indian culture dates back roughly to 5000 years. It is a varied culture and has rich heritage. The western culture is somewhat newer. I think there is nothing wrong with adopting good things about a culture but a person must also not forget where he has come from and where does heshe belong. One must always remain rooted. Hindu culture is such a rich, vast and very old culture that some sporadic intrusion cannot make any difference. My point is, if Existence of western culture has given milestone to compare Hindu culture, they should blame no one for that, its only the Indians who are responsible for it. Now i would like to ask the question. Do you think the present imitation of the western culture is good for INDIAN tradition Do the arts like painting, sculpture amp music relate the culture of the country Do you think that foreign culture effect Indian culture Does culture has anything to do with self development May 2, 2011 8:08 am very informational thank you very much the culture is for my research project it is very interesting and india is my favorite country in the world any way so like i said, thank you very much for helping me May 7, 2011 5:17 pm i needed the beliefs and traditions for a project but most of this info will be helpful. its a good website to use but it might not have exactly what you are looking for. thanks a lot :) HEAR ME ROAR - rawr :p. ) lolz Jan 19, 2012 1:13 pm how interesting, i felt as if every part of the world was the same but now i see there is amazing wonders worths living for the world is truely an amazing place indeed i will go there (to india) when i get older wow and to think of how the outher countries could be i find it great that we all are mostly a different race, beacause we have so many ideas india is truley a maybe poor in some places but the sight in all places to the eye is rich as gold. thanks for the info i will share this website with some of my friends so they can learn about there countries india is i want to go to india so bad ( bombay is a must ) i never knew india had this much to learn about it would be great if the pics where in color i wish i could do ALL the countried for my project tty from u. s.a lol ) HEAR ME ROAR - rawr :p. ) lolz Jan 19, 2012 1:13 pm how interesting, i felt as if every part of the world was the same but now i see there is amazing wonders worths living for the world is truely an amazing place indeed i will go there (to india) when i get older wow and to think of how the outher countries could be i find it great that we all are mostly a different race, beacause we have so many ideas india is maybe poor in some places but the sight in all places to the eye is rich as gold. thanks for the info i will share this website with some of my friends so they can learn about there countries india is i want to go to india so bad ( bombay is a must ) i never knew india had this much to learn about it would be great if the pics where in color i wish i could do ALL the countries for my project tty from u. s.a lol ) (sorry i reposted i was correcting errors :p LOL)Black seed honey 8211 cumin oil 8220The black cumin is a cure for all diseases except death8221 (Bukhari, Muslim). In the East, the healing properties of black cumin seed oil have been used for over 3000 years. Common names of black seed: Black cumin . Nigella, black coriander. In different languages it is known as 8220black seed8221, 8220black cumin8221 (English), nielle (French, German.) Melansion (Greek), shoniz, Siah dana (in Persian), ketchaz, ketyach (hebru) kalaundzhi (Hindi, Urdu), Krishi dzhirak (sans), kalidzhra (beng.) kalaondzhi Giro (gudzhratn) niladzhirakira (tel.), kalidzhira (Mar.), Karahunj rigam (Tamil), Karuna Chirag (mal.) 8220Black karavey seed8221, 8220habbatul 8211 baracka8221 (blessed seed) and 8220habbul 8211 sauda8221 shoniz (Arabic) and the botanical. name is 8220Nigella Sativa. It is g rown in many countries, including Saudi Arabia and India. The chemical composition of black cumin: Black seed oil contains more than 100 components, some of which are still unexplored. The seed contains the following fatty acids: Myristic (0.5), Palmitic (13.7), Palmitoleic (0.1), Stearic (2.6), Oleic (23.7), Linoleic Omega 8211 6 (57.9), Linoleic Omega 8211 3 (0.2), Arachidic (1.3) 8211 and the following nutrients: protein, calcium, iron, copper, zinc, phosphorus, thiamin, riboflavin, pyridoxine, niacin, folacin. Hadith of the Prophet: Since 1959, there were conducted more than 200 studies in international universities, stunning results of which were published in articles and reports by various media. This confirmed the importance of black cumin, which was mentioned more than 1,400 years ago. Here are some of the hadiths of the Prophet about the good and wonderful properties of black cumin: 1. 8220The black cumin is a cure for all diseases except death.8221 (Ahmad). 2. 8220Black cumin is the cure for all diseases, except for 8220Sami8221 (death).8221 (Bukhari, Muslim, Ibn Majah and Ahmad). 3. Khalid bin Saad: 8220Once I arrived in Medina with Ghalib bin al-Jabari. On the way Ghalib became ill. From the words of Aisha the Prophet Muhammad said: 8220The black cumin heals all illnesses8221 We pounded black seed into a powder, mixed with olive oil and dripped the mixture into both nostrils of Ghalib. And he got better8221. (Bukhari, Muslim ). 4. 8220Eat black cumin because it contains the cure for all diseases except for 8220Sami8221. Then someone asked: 8220What is8221 Sami8221 The Prophet said: 8220death8221. (Ahmad, Ibn Majah, Tirmidhi ). Exploring these hadiths, scientists came to a surprising conclusion: it turns out, black cumin effects the thymus gland, stimulating it. It is known that the thymus is responsible for the body8217s defenses. W ith the use of black seed, the number of T 8211 lymphocytes, T 8211 killers and other cells responsible for healing from illness and strengthening of the body8217s defenses increased several times in the blood. Such experiments have been made often, all of them confirmed that black seed increases the body8217s defenses and the properties of black cumin are the cure for many diseases. In the U. S. pharmacological companies have even created a special laboratory where, based on black cumin, scientists create new drugs. As for the cure for all diseases, science has proved that through the regulation and the effect on the thymus and strengthening the body8217s defenses you can cure any disease. Scientific studies have shown that black seed strengthens the immune system and are therefore is a 8220panacea8221 because the resistance of immunity is a necessary condition to get rid of any disease, whatever nature it may be. Black seed is a plant of the Prophet Muhammad, as it takes a special, unique place in the medicine of the Prophet Muhammad, mentioned as a 8220cure for all diseases 8220. It is important to note that before the Prophet nobody gave such great importance to the black seed, and that the prophet did caraway popular and mentioned it in many hadiths and emphasized the wonderful properties of black cumin, giving very detailed recipes and methods of its use for specific diseases. In 1989, the Pakistan Medical Journal published an article about the phenomenal properties of black seed oil. And in 1992, the medical department of the University of Dahe (Bangladesh) made a research of antibacterial properties of black seed oil in comparison with strong antibiotics: ampicillin, tetracycline, gentamicin and nalididixic acid. Indisputable facts are delighted 8211 black seed oil has shown to be a more effective tool. Some areas of medicine that use black cumin and black cumin oil: 1. The use of ground black cumin seeds, mixed with honey, helps to dissolve gallstones and kidney stones. 2. Black seed increases efficiency and vitality. 3. The use of black seed oil helps to destroy the gastric and intestinal worms (helminths). 4. Compress of cooked black cumin, superimposed on the head is good when you have c olds and rheumatism. 5. When you have sputum, you should use black cumin, mixed with lemon juice (you can add a little honey or sugar to taste.) 6. Smoke of black cumin deters mosquitoes and other insects. 7. It is also recommended to put the black seed on the appearing moles, it helps to prevent their development and helps to cleanse the skin. 8. Even with leprosy it is recommended the imposition of a paste of black cumin mixed with vinegar. 9. In poor condition of the skin you should take regularly the black cumin oil. 10. The use of black seed oil stimulates the generation of an marrow and vital immune system cells, a fact is officially confirmed by a research of scientists Cancer-immunobiological Laboratory of Southern California. 11. Moreover, they suggest that black seed is an ideal candidate for use in the treatment and prevention of cancer. 12. The use of black cumin reduces the level of sugar in the blood, and thus once again confirms the fact that this blessed herb is an excellent remedy against many diseases, including diabetes. 13. When you have cancer it is recommended every morning on an empty stomach before dawn to drink the juice of one medium onion, continue it for a month. Claim that this method can cure cancer 14. A throat cancer is also can be cured with daily and constantly drinking of black seed oil with honey. 15. It is used for diarrhea as a fixing agent, as well as when there are difficulties associated with urination. 16. Cumin oil 8211 a good antidote for snake bites. 17. It has a beneficial effect on the lymph nodes, helping to reduce them. 18.It r estores hair and also is used against graying. 19. If you soak cumin seeds for an hour in the breast milk and then give a sniff to the Hepatitis patient, you can get a good therapeutic effect due to the fact that this opens ducts of the liver and gall bladder. 20. To improve vision you should sniff powdered cumin, mixed with butter of toffee. 21. Vinegar dressings are used in the treatment of skin diseases, purulent scabies, leprosy. 22. It can cure long-standing, solid tumors. 23. Lubricating anus with oil of cumin, you can get rid of the worms. 24. Soaked overnight in vinegar and then milled cumin, you should sniff when you have chronic headaches and facial paralysis. 25. It is one of the most reliable agents in the treatment of blockage of blood vessels. 26. Mixed with honey, it is used in the treatment of kidney stones and bladder stones. 27. Nose drops for colds are prepared as follows: roasted, chopped black cumin is mixed with a little butter and you drip 3-4 drops in each nostril. 28. As a hot compress cumin is used in bandages to put on the forehead. 29. It also has sedative properties, has beneficial effects on the nervous system. 30. Improves circulation and skin color (in this case it should be taken in the morning). 31. Cumin oil has a strong impact in the treatment of vascular diseases, in particular sclerosis brain. 32. It breaks up the stones in the kidneys and bladder. 33. Contributes to the secretion of breast milk. 34. Helps to eliminate worms. 35. By grinding, it helps to remove warts. 36. Cures the common cold, cough, shortness of breath, jaundice, impotence. The oil also has many other features. General recommendations for black seed oil and black cumin Due to the fact that the use of black seed is not only very useful (for general strengthening of the body and for the cure of many diseases), but it is very, very important Sunnah of Messenger of Allah, it is recommended the daily consumption of one teaspoon of this oil or black seed. The oil can be mixed with orange juice or yogurt (halal) to improve the taste. Also we should not forget the importance of external use of black cumin (compresses, rubbing, etc.). A teaspoon of black seed oil put in a half a glass of water and add a tablespoon of honey, and mix it and take 15 minutes before breakfast and dinner. For children, use half the dose, recommended above. During the use a chronic disease m ay increase. This is a normal reaction of the body, as black cumin is immune stimulant and strengthening of the immune system begins to counteract the disease, which were not treated to the end8230 For general strengthening of the body it is recommended to drink after eating a teaspoon of black seed oil (daily dose which should not be exceeded). Many people ask the question, 8220What is more effective 8211 seed or oil8221 The answer to this question is: 8220Both are effective, but oil is more concentrated 8220. But still, many people prefer to take black seed (due to the high cost of oil, etc.). When buying black cumin seed oil, make sure that the label is marked as 100, cold-pressed, solvent free, and that it has the factory packaging. Recipes for the use of black seed oil and black cumin: 1. Asthma, cough, inflammation of the lungs: 1. In the morning and evening 8211 1 teaspoon 2. Rubbing the affected part 3. Massage the chest and back with black seed oil 4. Inhalation (1 tablespoon and 1 gallon of water) 5. Rub the chest with black seed oil diluted with olive oil (1:5 ratio) 6. Recommended to inhale the smoke of the black seed oil, as well as one-fourth teaspoon you can keep under the tongue. 2. Diarrhea: Mix one tablespoon of black seed oil with a cup of yogurt. Drink the mixture twice a day for three days. 3. Headaches: 1. Take one tablespoon of black seed oil and rub the affected part and the front part of the head (not eating sweets, chocolate, etc.). Recipe 1: Mix 1 tablespoon of ground black cumin, one tablespoon of ground anise seeds and one tablespoon of ground cloves. Take one teaspoon before meals. Keep the mixture in your mouth for as long as it will not be easy to swallow and you can swallow. Do not use with water Recipe 2: Take a half a teaspoon of black seed oil 2-3 times a day. 4. Rheumatism (muscle pain): 1. Eat five cloves of garlic on an empty stomach. 2.An hour later, drink a glass of brew of cinnamon by adding five drops of oil of black cumin. 3. Heat a small amount of black seed mixed with olive oil and rub the affected area intensely. 4. Just before bedtime drink boiled black seed mixed with honey. 5. Skin diseases: 1. Mix a small batch of black seed oil with an equal portion of rose water and two pieces of brown flour. Rub the sore (lesion) place with a cloth soaked in vinegar, then quickly put the mixture on the skin and try to be in the sun. 2. Inside 8211 take one teaspoon of black seed oil 2-3 times a day. 3. Mix one teaspoon of black seed oil with one tablespoon of olive oil. Rub the mixture into the face and leave for one hour. Then rinse with warm water and soap. 6. Vertigo: 1. Add one teaspoon of black seed oil in the tea and drink. 2. Just rub the cheeks and under the back of the neck. Take a spoon inside a day, rubbing temples and neck. Black seed oil is instilled into the ear in case of infection. 7. Ear disease. Dizziness. You should drop into the ear one drop of black seed oil 8211 it cleans the ear and relieves the pain. 8. At birth: one of the best remedies for the relief of pain during labor: to drink warm black seed with honey. 9. At the heart burning sensation: Add a few drops of black seed oil and one teaspoon of honey in a cup of hot milk. Drink hot. It is recommended to use a lot of salad. 10. High blood pressure: 1. Add one teaspoon of ground black cumin seeds in a hot drink and take it with two cloves of garlic every day before breakfast. 2. Mix the black seed with a hot drink (tea or other) and rub the body with black seed oil. 11. Chest pain and cold: In boiling water add one tablespoon of black cumin and inhale the steam. Cover your head before bedtime. 12. Pain in the eye: 1. Drip in the morning and at night before going to bed and after take a table spoon of it with honey inside. 2. Rub black seed oil around the eyes before going to sleep and drink a hot drink, mixed with a few drops of oil of black cumin. 13. Gastric ulcer: 1. O ne teaspoon is mixed with a solution of flaxseed (linseed tablespoon per cup of water), boil two minutes, then keep for some time, use in the m orning and evening. Drink one glass daily (not recommended to consume sweets and citrus fruits). 2. Mix ten drops of black seed oil with a cup of honey, the mixture is taken on an empty stomach, one teaspoon. Then drink a glass of milk. Continue without interruption for two months. 14. Cancer: 1. Apply black seed oil to the affected area. 2. Mix one teaspoon of black seed oil with a glass of freshly squeezed carrot juice. Take three times a day for three months. 15. Sloth: Mix ten drops of black seed oil with a glass of orange juice and take a drink for ten days immediately after waking up. 16. To improve memory: 1. Add seven drops of black seed oil in the broth of honey and mint. Drink hot on empty stomach once a day. 2. Bring to a boil mint and mix it with honey and add seven drops of oil of black cumin. Hot drink at any time. It is necessary to stop the use of coffee and tea. 17. Diabetes: 1. Grind one cup of cumin, one cup of watercress flower, half a cup of pomegranate peel. All this is well mixed and you can take one tablespoon on an empty stomach. (Store in a cool place.) 2. Mix one cup of black seed, one cup of watercress seeds, a half cup of pomegranate peel, grind it all into a powder. Take for one month before breakfast, one teaspoon of this powder with one teaspoon of black seed oil. 18. Ear pain: For three days, soak one clove of fresh garlic in an ounce of oil of black cumin. Instill a few drops of the mixture directly into the ear and rub the oil around the ear. 19. Eye disease: 1. Rub temples with a black seed oil before bedtime. Simultaneously take inside seven drops of black seed oil with a hot drink, preferably with carrot juice. 2. Apply the poultice: Boil one tablespoon of black cumin seeds in eight ounces of water, allow to cool for ten minutes, strain through a sieve. Soak two cotton swab into the resulting liquid and put pads on the eyes for ten minutes. 3. Rub whiskey with black seed oil before bedtime. 20. Insomnia: One teaspoon of black seed oil is mixed with honey or tea and a drink before dinner. 21. Nausea and vomiting: Add a teaspoon of ground black cumin in a broth of menthol and take three times a day. 22. Toothache: 1. Rinse your mouth with a mixture of cumin and cider vinegar. 2. Mix ground black cumin and olive oil to form a paste and apply it on the affected tooth. 3. Boil eight ounces of apple cider vinegar with two tablespoons of ground black cumin. Drain. Rinse your mouth with the resulting liquid for a few days. 4. Rub the affected area (teeth and gums) with a few drops of black seed. 23. Excessive gas separation: 1. Make tea: mix equal parts of ground black cumin seeds, fennel (ground fennel) and peppermint add 3-7 drops of black seed oil, sweetened with honey. 2. Apply the poultice with apple cider vinegar and black cumin on the stomach. 24. Tonsillitis: Steam 10 grams (two teaspoons) of black cumin seeds and a half liter of water and filter. Gargle twice a day. 25. Gallstones and kidney stones: The use of ground black cumin seeds, mixed with honey, helps to dissolve gallstones and kidney stones. 26. Inflammation of the nasal passages: 1. Steam baths (take one tablespoon of black cumin, pour a glass of boiling water and inhale the steam). 2. Lubricate the nose outside. 3. Take a teaspoon of black seed and drink a glass of water diluted with a tablespoon of pure honey and take 15 minutes before breakfast and dinner. 27. T he treatment of feet, nails, inflammation of the skin (eczema), loss of hair: 1. Lubricate the site with black cumin. 2. Take a teaspoon of black seed and drink a glass of water diluted with a tablespoon of pure honey and take fifteen minutes before breakfast and dinner. 28. Hair Treatment: Ingredients: one tablespoon of black seed, juice of arugula and apple cider vinegar, 100 ml. of olive oil. Seeds are mixed with the juice of arugula and infuse for 10 minutes. Add apple cider vinegar and olive oil and mix. Pour into a bottle. Depending on the length of hair you rub the head 1-3 tablespoon. Leave for 20 minutes and then wash your hair as usual. 29. Youthful acne: You should eat 1-2 capsules or 20-25 drops of black seed three times a day to clean the face. 30. Allergies, skin inflammation, chronic inflammation: Take one teaspoon of black seed and rub the affected part with black seed oil in the morning and evening. 31. Diseases of the circulatory system: Mix a teaspoon of cumin with a tablespoon of honey and a slice of crushed garlic. Take on an empty stomach for five days. You can also regularly take five drops of oil with a glass of thyme or mint. 32. Gall bladder: Take oil 8211 similar to the case of inflammation of the liver. 33. Bone pain: Boiled onions are mixed with cumin oil. take twice a day. At the same time rub the painful places with the cumin oil and oil of mint. 34. Bloating spleen: In broth of radishes, sweetened with honey, add seven drops of oil. Drink one cup before bedtime on an empty stomach for a week. 35. Inflammation of the gums and teeth: Ground black cumin is boiled and placed inside the apple. Use as chewing gum. 36. Inflammation of the liver: Add five drops of oil of cumin in a glass of welded leaves of willow. Use for a week. 37. Inflammation of the spleen: Drink the oil with the brew of dill for a week (five drops in a glass). You can also use willow as in the case of inflammation of the liver. 38. Hair loss: Take one teaspoon of black seed and make the head massage with a mixture of black seed oil and olive in the ratio of 1:1, three times a week with a mixture and do not rinse for 10 minutes (after which the head can be washed with shampoo) in the morning and evening . 39. Lethargy spleen: Mix a tablespoon of fig jam with a spoon of honey in a glass of hot water and add seven drops of oil of caraway. Drink in the morning and evening for five days. 40. Hemorrhoids: Dilute black seed oil and olive oil in a 1:1 ratio, take one tablespoon three times a day for ten days. Massage the affected area with black seed oil to prevent constipation. 41. Influenza: The infusion of thyme is mixed with olive oil in a 1:1 ratio and drip into the nose 3-4 times a day (from the flu and cough). 42. For purifying the whole urethra: Thoroughly cook one cup of barley in one liter of water until there is about a cup. After cooling grind three cloves of garlic in a blender and add the water. Drink on an empty stomach every day and drink lemon or other juices. Avoid soda. 43. High Blood Pressure: You must add a few drops of oil of black cumin to all hot drinks (tea, milk, coffee). 44. Gynecology: rub the oil on scars on the abdomen and chest (during pregnancy and nursing the inner admission is denied). 45. Cough and nasal hemorrhage: Three teaspoons each day during the week, rub the affected part, inhalations. 46. Skin growths: Take one teaspoon of black seed oil and massage the affected part three times a day in the m orning and evening. 47. Diseases of the liver: To a cup of honey add a previous dose of cumin and a teaspoon of ground oak bark. Take this portion on an empty stomach every day for a month. 48. Fever: Add seven drops of oil of black cumin in a glass of mint tea or a drink, and take after a meal (three times daily) for a week. You can also rub the body with oil before going to bed. 49. The immune system: Take one teaspoon of black seed oil for three months. 50. Sexual weakness: Rub the back ground cumin oil (lower part of back) and massage, rubbing the groin area. Stir a teaspoon of honey, one teaspoon of black seed oil and a teaspoon of chamomile in half a glass of warm water and take any time. 51. Prostate: Rub the back with ground cumin oil (lower part of back) and massage and rub the groin. Stir a teaspoon of honey, one teaspoon of black seed oil and a teaspoon of chamomile in half a glass of warm water and take any time. 52. Reducing cholesterol: Add seven drops of peppermint oil in the mint brew and sweeten with honey. Drink while hot on an empty stomach once a day, it is prohibited the food with beef fat. 53. Ringworm, impetigo, eczema: You need to rub the black seed oil in the sites of disease three times a day. 54. The narrowing of the heart valves: Mix a teaspoon of cumin with a tablespoon of honey and drink a glass of hot tea. Desirable on an empty stomach and before bedtime. 55. Injuries: Mix a teaspoon of cumin with a tablespoon of honey and drink a glass of hot tea. It is advisable to take it on an empty stomach and before sleep and rub the affected part three times. 56. If you have closed ears: Put small pieces of cotton wool soaked in oil of black cumin in the ears and remove in one hour. The result does not take long. 57. At a cold: Attach cotton wool soaked in pure black seed oil for 15-20 minutes. Immediately you will feel relief. With a bad cold this procedure can be repeated. Tea from black cumin 1. In folk medicine, tea from black seed is used as a remedy for flatulence, diarrhea and biliary colic, as a diuretic, cholagogue, anthelmintic, mild laxative and stomachic. It is given for mothers with inadequate secretion of milk. 2. Tea from black cumin: take one teaspoon of crushed seeds, pour 50 ml of boiling water, leave for ten minutes and strain. Take twice a day for a cup. 3. Tea for colds and bronchitis: in a large bowl mix one tablespoon of ground seeds, one teaspoon of licorice root and chamomile flowers, half a teaspoon of anise seeds, fill with hot water. Infuse for ten minutes, drain. Sweeten to taste (you can use honey). Contraindications and side effects And with all this, the consumption of black cumin has no side effects. The use of black seed, in general, helps the natural healing process that takes place in the body to successfully cope with infections, overcome diseases and maintain health. In this case, it neither the slightest way violates the natural balance of the body. And regular use of black cumin improves the body8217s resistance. Never use the drug for pregnant women, and patients with transplanted organs of the body (liver, kidney, heart), as it increases immunity of the body, which may lead to the abdication. Not every black seed is useful, there are poisonous varieties. For general state of the body it is recommended to drink after eating a teaspoon of black seed oil (daily dose should not be exceeded). Avoid overdose, because you can irritate the stomach and intestines. Bees collect nectar from flowering fields of wild black seed in a sunny Egypt. And they get this delicious black caraway honey. 8220It is better to have food as medicine than medicine as food8221 Honey from the flowers of the Cumin Indications for use. This is a preventive-treatment product, not a treat. It is taken in the morning, before eating, one tablespoon per day or is used as applications for wounds, burns, rheumatism. Honey contains all the valuable substance of black cumin and superior in strength to the oil and seeds. In the Middle East, honey of black cumin is widely known and loved. Today, European companies have their apiaries in Egypt, producing and exporting honey from black seed worldwide. It heals viral infections. respiratory diseases, diseases of the gastrointestinal tract, bloating, nausea, weak digestion, gastritis, constipation, gastric and duodenal ulcers, opens the appetite, stimulates the de-worming, treats other diseases (stabilizes blood sugar, normalizes blood pressure, improves the functioning of the liver and kidneys, lowers cholesterol, treats sexual problems, strengthens the heart muscle, treats anemia). How to use: for maximum effect, when using honey of black cumin, it is recommended to put the honey in a well dried teaspoon and dilute it in a glass of warm water or milk. Take 40-60 minutes before eating. Take in the morning on an empty stomach and at night before going to bed. Keep out of direct sunlight. Do not store in metal containers. Related posts: Is honey fattening Honey crystals Honey with royal jelly Whipped honey butter - oil for hair Linden honey Basswood honey Manuka honey bandages Benefits of honey and cinnamon UmmAbdAllah - March 5th, 2013 at 7:00 am none Comment author 24250 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping As Salam Walaykum, I saw your website and think that it8217s fantastic, Masha Allah. My husband has some paralysis on his face and I read on your website to soak the black seeds in vinegar and sniff. I want to know if this means just smelling it, or actually trying to get it up inside the nose Also, in what way could my husband use to rebuild his nerves, as he has some difficulty using his right hand after his stroke If you could please answer me, then I would really appreciate it. Jazaka Allahu Khairan, UmmAbdAllah promotional flyers - June 18th, 2013 at 10:19 pm none Comment author 39260 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping We are a bunch of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your web site offered us with useful info to work on. You have done a formidable task and our entire neighborhood will likely be thankful to you. xenia - June 22nd, 2013 at 11:59 am none Comment author 39722 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping I have an ulcer. It started after taking 1 teaspoon of the the black seed oil and swallowing it and then drinking distilled water afterwards. I did not mix it with honey as I have a skin fungus and think it would aggravate the fungus as it flourishes on sugar. Can you please advise me what to do as my stomach has these pain which feels like blades cutting on the centre of my stomach even during the night. Is there another way of taking it without aggravating the stomach lining please Ismail Khan - July 3rd, 2013 at 3:24 pm none Comment author 40997 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping lost weight still got belly fat - August 12th, 2014 at 1:29 pm none Comment author 500865 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping Hi I know this is kinda off topic nevertheless I8217d figured I8217d ask. Would you be interested in trading links or maybe guest authoring a blog post or vice-versa My site goes over a lot of the same subjects as yours and I believe we could greatly benefit from each other. If you are interested feel free to shoot me an email. I look forward to hearing from you Wonderful blog by the way mike-robbins - August 16th, 2014 at 2:03 pm none Comment author 507736 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping I recieve joy via, bring on I stumbled upon precisely what I was seeking. You8217ve got broken the some time lengthy look Our god Cheers man. Possess a good time. Bye Lawal Abiodun - August 24th, 2014 at 8:41 am none Comment author 519946 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping Salem alaikun jamah, pls how is this black seed oil taken against stroke as its not mentioned in your write up82308230thanks website - August 26th, 2014 at 12:08 pm none Comment author 522463 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping Good day I know this is kinda off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form I8217m using the same blog platform as yours and I8217m having difficulty finding one Thanks a lot Mr. Y - September 20th, 2014 at 4:38 am none Comment author 555614 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping Are ther any info about black seed oil and hart function amp How about mitral valve Hope you can help me thnx newborn photography - October 9th, 2014 at 9:09 pm none Comment author 597696 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping This blog was8230 how do you say it Relevant. Finally I8217ve found something which helped me. Thanks a lot Mohd Amin Abdullah - November 16th, 2014 at 11:33 pm none Comment author 638741 on Black seed honey 8211 cumin oil by Beekeeping

No comments:

Post a Comment